Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

adm        

Svobodný svět, článek

Štítky článku:
Čtení tohoto článku zabere přibližně 5 min.

Českou televizi je třeba zrušit

Původně jsem jen chtěl přetisknout článek Petra Štěpánka pro Neviditelného psa a pak jsem pocítil potřebu se k tématu vyjádřit i já. Je to umístěno pod citačním blokem, pod čarou.

…aneb Facebookové postřehy (nejen) o ProtiČeské televizi

Poměrně často to nevydržím a na facebooku komentuji mediální — a speciálně českotelevizní — záležitosti. Tady je jejich malý souhrn z poslední doby.

Takhle pracuje — za naše peníze — Česká televize: pondělní Události komentáře — bezvýznamnému (pravděpodobnému) vrahovi věnovala 21 minut, velké tiskové konferenci prezidenta republiky minuty tři. Následovala typická, na českotelevizní způsob „vyvážená“ debata o uprchlících, ve které si redaktor a jeho dva hosté notovali, co jsme to (rozuměj, my, kteří to platíme) za xenofoby. Českou televizi zrušit! Bez náhrady!

Také máte radost, že za naše televizní a rozhlasové poplatky odcestovali do Jihoafrické republiky jak televizní, tak rozhlasový reportér, aby nám odtamtud oba sdělili to samé, totiž že Krejčíř dostane flastr?

Petici proti povinným kvótám uprchlíků podepsalo 200 tisíc lidí. Pro Českou televizi to ovšem byla víceméně okrajová záležitost. Výzvu učitelů s bolševismem vymytými mozky, kteří se vydávají za vědce, podepsalo několik stovek lidí. Pro Českou televizi je to ovšem záminka, aby z ní udělala málem hlavní téma zpráv a do Událostí komentářů opakovaně zvala — s výjimkou prezidentského mluvčího Ovčáčka — pouze její signatáře a obhájce. Ta disproporce je tak šílená, že jedinou správnou reakcí musí být úsilí o zrušení České televize v této podobě. Neexistuje žádný důvod, proč by si občané měli vydržovat instituci, jež jim za jejich vlastní peníze škodí.

(Generální ředitel ČT Petr Dvořák navrhuje, aby se povinný televizní poplatek platil i za mobily a tablety.)

Je to výborný nápad! Kdo by si taky rád nepřiplatil, když za pouhých 135 Kč měsíčně může vidět Nemocnici na kraji města, Dobrou Vodu, pohádky v primetimu nejen na Vánoce, Šípa, i deset let starého Menšíka a Dvořáka s Bohdalkou (dokonce i černobíle) sobotu co sobotu či strhující Malý pitaval, nemluvě o Vinnetouovi. Pokud Dvořák přidá i Muže na radnici, Ženu za pultem, Plechovou kavalerii a Barrandovu vyfoukne i Majora Zemana, rád si připlatím ještě mnohem víc. To se vyplatí!

(Redaktor ČT Marek Wollner si na Facebooku pochvaloval, že izraelský premiér nemluví na návštěvě v Moskvě „Rusky“, ale izraelsky.)

Zajímavé! Netanjahu nemluví rusky, nýbrž izraelsky. Není nad to, když v České televizi pracují skuteční ynťelygenťy. Já trouba si doteď myslel, že v Izraeli se mluví hebrejsky. A ta velká písmena (Rusky) taky nic moc.

Česká televize se dnes prostřednictvím svých Událostí, komentářů a Hyde Parku (za účasti poslance ANO Martina Komárka) hezky sebedefinovala: ČT = 100 hoven. Škoda, že nežijeme za časů oněch. Kdyby ti ubožáci zneuctili symbol státnosti kdysi, byli by o hlavu kratší.

(Wajdův film Walesa — člověk naděje na ČT Art)

Chápete někdo dramaturgii České televize? Veřejnoprávní televize, která by se měla zásadně odlišovat od televizí komerčních, šoupne tenhle zásadní film od zásadního režiséra o zásadní postavě politiky 20. století na utajený kanál ČT Art. A na svém hlavním programu ČT1 nám za povinný televizní poplatek servíruje Vinnetoua a Angeliku. Českou televizi zrušit!

Speciál Novy o uprchlících je k pozvracení stejně jako uprchlické zpravodajství České televize. Srdcebolná hudba. Čistokrevná agitka. Běs! Běs! Běs!

Proč mě nepřekvapuje, že Klaus mluví ve slovenské televizi TA3 a ne v České televizi?

Jen jsem přejel hranice do Česka, Radiožurnál mi nabídl další „vyváženou“ debatu o uprchlících. Tentokrát si notovali Václav Bělohradský a Jan Sokol. A Veronika Sedláčková s nimi. Je třeba zrušit nejen Českou televizi, ale i Český rozhlas.

Prosím, nedivte se, že ti pomatenci z Hate Free — financovaní prostřednictvím vlády a České televize z peněz nás daňových poplatníků — zpoza sluníčkových masek kolem sebe šíři tolik intolerance a nenávisti. Ta jejich povedená iniciativa se totiž jmenuje „Hate Free Zone“, což se však dá přeložit také jako „Nenáviďte prostor svobody“. Proto asi také dělají všechno pro to, aby nás připravili i o zbytky svobody, které tu ještě máme.

Dle jejich množství to vypadá, že blbce zřejmě shazují přímo z nebe. Zajímavé je, že spousta z nich padá do nejrůznějších redakcí.

Pokud moderátor Událostí komentářů říká, že „v Bruselu máme svého člověka“, a myslí tím Bohumila Vostala, pak lže, až se mu od úst kouří. Možná tam má „svého člověka“ ProtiČeská televize, dozajista tam má „svého člověka“ zločinná Evropská unie, ale zcela jistě tam nemáme „svého člověka“ my, občané České republiky, respektive my, nedobrovolní poplatníci ProtiČeské televize.

„První společné řešení uprchlické krize je na světě,“ oznámila ProtiČeská televize krátce poté, co nám byly Evropskou unií vnuceny povinné uprchlické kvóty. Co na tom, že to žádné řešení není a už vůbec ne společné. ProtiČeská televize dělá za naše peníze propagandu proti vlastním občanům. Bude třeba s tím něco udělat. Všeho do času!

Článek napsal na Neviditelném psisku Petr Štěpánek, www.petrstepanek.cz


Seberme státu veřejné hlásné trouby

Bohužel, naprosto všechna média už zapomněla, co je to novinařina. U těch státem placených je to ještě ostudnější, protože se stala pouze hlásnou troubou vlády a vládního (konformního) názoru. Nelze ani okrajově hovořit o deklarované vyváženosti, ani o objektivitě, ale jen o mediální propagandě za veřejné prostředky. Chudák Goebbels se musí v hrobě točit jako vrtule, když dnes vidí vlastní neschopnost.

U komerčních stanic, televizních i rozhlasových, naprosto chápu, že vysílají to, co jim zvyšuje tržby a dnes nikdo od nich vlastně ani objektivitu nečeká. Je jen zajímavé, že naše (česká?) soukromá média absolutně nepochopila tuto obrovskou šanci. Na Slovensku je dnes slyšet privátní Slobodný vysielač, který vysílá politicky „zcela nekorektní“ rozhovory s lidmi, kteří se k  mikrofonům oficiálních médií ani náhodou nedostanou.

A před pár dny převzala podobný model slovenská soukromá televizní stanice TA3. Začali dělat opravdové zpravodajství a bez autocenzury šíří jakékoliv názory a zprávy, což je to, co zde zoufale chybí. Veřejnost je zde modelována a oblbována podle osobních preferencí jednotlivých redaktorů a (nedejbože) nějakých zadání z vyšších míst. Křiklavým příkladem je třeba Svobodné fórum a jeho tzv. „novinář“ Pavel Šafr, který celý profil jeho projektu založil na třech bodech: nenávisti k Miloši Zemanovi, nenávisti k Andreji Babišovi a na adoraci multikulturalismu a pseudohumanity. To přece není novinařina! To je propagandistický instrument, který je třeba takto chápat. Anebo musí někde uvést, že nedělá novinařinu, ale politický věstník.

Pokud by někoho napadlo, že dělám totéž, tak já si ale na novináře nehraju. Ostatně, pokud mi někdo, kdokoliv, pošle svůj vlastní článek, otisknu jej, i kdybych s ním stokrát nesouhlasil. Slíbil jsem to. (Maximálně mu neopravím češtinu. J) Nejvýše bych přidal doušku, že to není názor redakce. A spíše ani to ne.

Obecně tady novináři přestali rozlišovat mezi zpravodajstvím a komentáři. Nic proti komentářům. Rád uslyším, jak to vidí ve Zlíně Ivan Hoffmann, i když vím, že je na jiné palubě, než já. Poslechnu si pana rektora Zimu a taky s ním nemusím nutně souhlasit. Ale to jsou názory, nikoliv zprávy. Ale zprávy zde nikdo neumí dělat a ke všemu jsou ještě i ti komentátoři vybíráni účelově a cíleně.

Kdysi dávno jsem poslouchal nějaký rozhovor, tuším s Lídou Rakušanovou, která říkala, že BBC, (nebo RFE?), tenkrát neodvysílala jedinou zprávu bez toho, že by byla ověřena nejméně ze třech nezávislých zdrojů. Pokud nebyla ověřena, do éteru to nešlo. Ta stanice si na tom vybudovala renomé. Na tom, že co odvysílala, o tom není třeba pochybovat. Že jsou to fakta.

PeTaX

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 1 955 × | Prestiž Q1: 11,94
19 plus Známkuj článek minus 0
Interní diskuse

Českou televizi je třeba zrušit

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

Facebook diskuse
top