Štítky článku: •  

Kdo může za výbuch v Bejrútu? RUSKO!

V médiích se rýsuje jasná linka viníka výbuchu ledku v Bejrútu. Je jím Rusko, protože odtud pochází majitel lodi zadržené s nákladem ledku. O teroristech vládnoucích v Libanonu ani čárka!

Je to velmi smutné vysvědčení české veřejnoprávní televize, když teprve obrovská tragédie v Bejrútu „smetla“ jako hlavní informaci dosud vládnoucí počty nakažených v Česku. Bylo to po několika měsících, kdy se jiná zpráva než o virové pandemii dostala na první místo. Ale to jen tak na okraj.

Média ale už mají viníka tragédie.

Libanonské úřady v roce 2013 zkonfiskovaly loď Rhosus sibiřského podnikatele Grečuškina na příkaz bejrútské inspekce. Loď plula pod moldavskou vlajkou z Gruzie do Mosambiku, ale kvůli technickým problémům se musela zastavit v Bejrútu. Libanonská inspekce po prohlídce plavidlo zabavila, protože nebylo vybaveno náležitou dokumentací a náklad nebyl přepravován náležitým způsobem. Protože Grečuškin nezaplatil za loď poplatky, musela posádka zůstat na její palubě. Úřady nakonec povolily šesti z deseti námořníků vrátit se domů, čtyři však v Bejrútu uvízli téměř rok, napsal list The Siberian Times.

Původ ledku je tak jasný a Rusko je zataženo do tragédie, za kterou ale mohou nefungující instituce v Libanonu. Teroristická organizace Hizballáh je součástí libanonské vlády, Hizballáh má v současnosti ve vládě 2 své členy, kteří jsou ministry průmyslu a sportu a mládeže. Hlavním cílem teroristické organizace Hizballáh je samozřejmě zničení státu Izrael. Její vojáci pomáhají syrskému diktátorovi Asadovi a organizace je financována z Íránu. Nedomnívám se však, že se libanonská vláda pokusí na Rusko svalit vinu za tragédii. Rusko je totiž spojencem syrského diktátora Asada. Viníkem tak bude zřejmě „Západ“, který „straní Izraeli“.

Libanon, někdejší perla Blízkého východu, je tak hospodářsky i politicky rozvrácenou zemí. Vlády se nestarají o nic jiného než o přežití a neexistuje zcela prokazatelně funkční státní správa. O nebezpečných vlastnostech ledku se totiž ví „odnepaměti“ a tento materiál chybně skladovaný již způsobil několik výbuchů s oběťmi na životech. Zabavení ledku z lodi ruského majitele v množství tisíce tun tak bylo počátkem řetězce chyb, na jehož konci byl obrovský výbuch a zničení centra Bejrútu. Uskladnit totiž ledek v tak obrovském množství v centru Bejrútu mohl nařídit jen idiot. V zemi, kde neplatí žádná civilizovaná pravidla a v níž se na vládě podílí teroristická organizace, se ale není zřejmě čemu divit.

Píše pan Jan Bartoň na blog.idnes.cz


Pozn. red.: Vyšetřování výbuchů ukázalo, že důvodem tragédie byla přehřátá nádoba suché nitrocelulózy, která způsobila první explozi, po které následovala detonace 800 tun dusičnanu amonného.

Na fakt, že v bejrútském přístavu tiká v podobě 2750 tun dusičnanu amonného časovaná bomba, přitom libanonské úřady upozorňovala média i celní správa už několik let.

Podle Daily Beast už v červenci 2014 varoval ruský námořní analytik Michail Vojtenko, že loď představuje „plovoucí bombu“. Vojtenko upozornil, že nebezpečné kargo sice libanonské úřady zabavily, ale jeho uskladnění neprovázela žádná zvláštní bezpečnostní pravidla.

„Existuje mnoho omezení, předpisů a pravidel, která se musí dodržet, když jde o skladování výbušnin, jako je amoniak, ale oni ten náklad prostě dali do skladu a zapomněli na to,“ řekl médiím Vojtenko.

Nebyla to ale zcela pravda. Na problematický náklad opakovaně upozorňoval tehdejší ředitel libanonského celního úřadu Shafik Merhi. Na soud i úřady zasílal varovné dopisy, v nichž žádal vyřešení uložení nebezpečné látky. Navrhoval, aby soudy nařídily náklad buď odvézt ze země, nebo ho předaly libanonské armádě či prodali soukromé firmě s výbušninami.

„S ohledem na vážné nebezpečí, že je zboží v hangáru drženo v nevhodných klimatických podmínkách, znovu zasíláme naši žádost, aby námořní agentura toto zboží okamžitě vyvezla. Je to nezbytné pro zachování bezpečnosti v přístavu,“ psal Mehri soudům v roce 2016.

O rok později prosbu opakoval nový ředitel Daher, který žádal, aby soud v dané věci rozhodl s ohledem na nebezpečí, které „uskladněné“ zboží představuje pro jeho zaměstnance.

Celkem poslala celní správa soudům v průběhu několika let více než sedm varovných dopisů. Nikdy na ně nedostala odpověď.

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 269 × | Prestiž Q1: 9,51

+15 plus Známkuj článek minus –0

Interní diskuse

Komentáře

Článek má 0 komentářů.

Pravidla pro diskutující

Přidáním komentáře souhlasíte s tím, že budete dodržovat základní pravidla slušné výměny názorů. Vítám jejich střet, ale snažte se je vždy vést v rámci kultivované debaty. Bude-li se někdo chovat jako sprostý nevychovanec, pokud bude urážet ostatní komentující, spamovat, nebo tapetovat diskuse zcela mimo téma článku, nebo ji zanášet reklamou, takové příspěvky nekompromisně zablokuji. Na oplátku slibuji, že i kontroverzní příspěvky nebudu editovat, ani mazat. Za deset porušení těchto pravidel budete z diskuse nekompromisně a navždy vyřazeni (včetně IP adresy). PeTaX

Napsat nový komentář

Dosud bez komentářů

Napsat nový komentář

Zbývá 2048 znaků.

Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

top