Štítky článku: •  

Chalupský tam, Štěch ven

Druhé kolo senátních voleb je obyčejně přehlídkou ztraceného času. Nicméně tentokrát to tak není, alespoň na Jindřichohradecku a Pehřimovsku, kde je možné dosáhnout benefitu, tedy zejména v případě, že nejste komunista a jezdíte rád autem.

Předpokládám, že soudruha Milana Štěcha (KSČ, poté ČSSD) všichni známe. V Budějovicích se mu říká „blb ze Škodovky“ nebo i hůře. Tím se kromě jiného odkazuje na národní podnik Škoda, který se nacházel na ulici Okružní, dnes z něj zbyly v podstatě trosky, ale svého času se jednalo o dokonaný pokus implantovat těžké strojírenství do jižních Čech, kde mělo nulovou tradici. Takový úkol vyžadoval kované soudruhy.

Od roku 1979 v perspektivním podniku Škoda n.p. vykonával funkci předsedy odborů neméně perspektivní soudruh Milan Štěch. Můžeme jen spekulovat, co všechno musel 26letý soudruh provádět, aby se mohl v takto útlém věku vyhřívat na sluníčku přízně komunistického režimu. O to více pak (ne)překvapí, že mu změna režimu nijak zásadně kariérně neuškodila a dotáhl to až na předsedu Senátu. V polistopadovém socialismu soudruh někdy marně hledal orientaci.

Některé jeho akce přispěly k upevnění socialistického zřízení, jako například olízání prdele velké Číně, jindy podlehl vábení reakčních živlů. Tak se například ocitl po boku soudruha Sobotky při tzv. Lánském puči. I zde se však ukázalo, jak odolný armor tento kovaný soudruh má, protože zatímco ostatní účastníky Lánského puče sekta červených mikin vykostila (Škromach, Zimola, Tejc), Štěch noci dlouhých nožů unikl, což je skutečnost rovněž hodná zamyšlení. Díky této neobyčejné resilienci oplodňuje Senát bez jednoho roku již čtvrt století, což pokládám za malý zázrak. Jaká asi je myšlenková dynamika voličů, kteří to již od roku 1996 hážou stejné osobě a co od ní po této době asi reálně očekávají.

Vyzývatelem soudruha Štěcha v senátním obvodu č. 15 je letos nestraník kandidující za Svobodné Jaroslav Chalupský. Pana Chalupskýho jsem bohužel neměl možnost blíže poznat ani o něm neznám tolik historek jako o blbovi ze Škodovky, ale zase jsem si v jeho případě povšiml jedné věci, která mi velmi leží na srdci. Pan Chalupský se neobával v rámci své kampaně tematizovat individuální automobilovou dopravu a manýry, které stát a jeho instituce vůči nám řidičům vykazují.

Jsem rád, že toto téma někdo vyzvedl. Možná to budu formulovat ještě jinak. Jsem rád a jsem nadšený z toho, že někdo našel koule toto téma uchopit, protože není pro každého. Politsráči z různých stran napříč politickým spektrem do toho nejdou, bojí se, že je média utlučou demagogickými argumenty typu „vy chcete víc mrtvých dětí na silnicích“, šikana řidičů je přece žádoucí, protože „víme, jak to na těch silnicích vypadá“ a konečně policie koná vždy správně. Vymezit se na tomto nejednoduchém hřišti vyžaduje nemalou porci osobní odvahy a konzistence, kterou, jak řečeno, velmi mnoho jiných politiků marně hledá. Je samozřejmě otázkou, do jaké míry bude pan Chalupský sto témata z pozice senátora ovlivnit, ale pozitivní je už jen to, že tato témata vzal za svá.

Senátní okrsek Pelhřimov je tvořen celým okresem Pelhřimov a částí okresu Jindřichův Hradec, tvořenou obcemi Novosedly nad Nežárkou, Stříbřec, Chlum u Třeboně, Hamr a Suchdol nad Lužnicí, Český Rudolec a Nová Bystřice. Jaroslav Chalupský má nepochybně potenciál uspět, protože v prvním kole skončil na druhém místě s 23 % hlasy, přičemž soudruh Štěch obhajoval s 32 %. Zdá se to být velký rozdíl, nicméně přepočteno na jihočeskou realitu je rozdíl představován asi 2800 hlasy. V druhém kole bude na úspěch stačit ještě méně hlasů, protože se dá očekávat nižší volební účast. O potenciálu kandidáta Chalupskýho svědčí i skutečnost, že s odstupem vyřadil kandidáta politické divize Kosteleckých uzenin herce (nebo něco takového) Vítězslava Jandáka.

Úspěch tedy není nereálný, je docela blízko.

Jak jsem četl v jednom komentáři na Facebooku, jedná se o „posvátný a symbolický souboj“, ve kterém se utkávají dvě zcela protichůdné filozofie. Berme to jako operaci s voličským hlasem s multibonusem, kterým je jednak zvolení osoby, která je myšlenkově blízká mně a možná i vám čtenářům, dále možnost dezinfikovat senát od soudruha aparátníka a v neposlední řadě to povzbudí další osoby, které se nebudou bát nést kůži na trh s řidičskými tématy.

Gentlemen, start your engines. Je mi docela líto, že nebydlím v okrsku č. 15, protože taková příležitost se nenaskýtá každý den ani každé volby. Nakonec poslední regionální volby se ukázaly být kruciálním aktem, ve kterém si to slušní lidé úspěšně rozdali se zmrdama. Sejmuli jsme Hamáčka, sejmuli jsme Filipa, zčásti jsme sejmuli Babiše a nyní si dejme soudruha Štěcha jako zákusek.

Píše D-FENS na dfens-cz.com

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 260 × | Prestiž Q1: 10,80

+19 plus Známkuj článek minus –0

Interní diskuse

Komentáře

Článek má 2 komentářů.

Pravidla pro diskutující

Přidáním komentáře souhlasíte s tím, že budete dodržovat základní pravidla slušné výměny názorů. Vítám jejich střet, ale snažte se je vždy vést v rámci kultivované debaty. Bude-li se někdo chovat jako sprostý nevychovanec, pokud bude urážet ostatní komentující, spamovat, nebo tapetovat diskuse zcela mimo téma článku, nebo ji zanášet reklamou, takové příspěvky nekompromisně zablokuji. Na oplátku slibuji, že i kontroverzní příspěvky nebudu editovat, ani mazat. Za deset porušení těchto pravidel budete z diskuse nekompromisně a navždy vyřazeni (včetně IP adresy). PeTaX

Napsat nový komentář
Borsuk

Velmi se mi líbí teze že města, vesnice atd jsou pro lidi, ne pro automobily...V automobilech jezdí jak všichni vědí Marťané.
Štech a Jandák to je opravdu z čeho vybítrat.

Vojtěch

Sídelní útvar nebo též sídlo je seskupení sídelních jednotek včetně hospodářských objektů a dopravních zařízení na určitém vymezeném území, které bývá urbanisticky odděleno od okolních sídel. Je to místo koncentrace hospodářství a ubytování obyvatelstva – jde o základní centrum lidské aktivity.
https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADdeln%C3%AD_%C3%BAtvar
---
... teze "že města, vesnice atd jsou pro lidi, ne pro automobily" by měla správně znít "že města, vesnice atd. jsou především pro lidi, ne jako odstavnéplochy pro automobily". Viz výše definice sídelního útvaru.
A chodník je od slovesa chodit - ne aby se po něm jezdlo na koloběžkách nebo se chodníky rušily kvůli parkování aut.

Napsat nový komentář

Zbývá 2048 znaků.

Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

top