Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

       

Štítky článku:

Letiště Vodochody III.

Ještě jedna porce názorů obyvatel kolem letiště Vodochody a jejich marné obrany proti zvůli státu, proti voleným, ale nechtěným zástupcům. Proti tyranii, která jim bere majetek a jistoty ale tváří se, jako by neexistovali.

Názory čtenářů

(red. krác.)

…Letiště nechci, již teď je na kralupsku hodně znečištěné životní prostředí a s letištěm to přesáhne únosnou mez. Zdraví svých dětí za peníze od Penty prodat nechci… (ing. Petr Hantych, Kralupy nad Vltavou)

…Od samotné Penty zaznělo, že Praha druhé letiště nepotřebuje. Přesto letiště chtějí. Záměr obhajují i tím, že se v regionu nepěstuje žádné ovoce ani zelenina Pozn.: (což samozřejmě není pravda, protože předmětný region se nachází při okraji oblasti po právu nazývané Zahrada Čech). Pro zjednodušení vše porovnávají s Ruzyní, ale ukažte mi na Ruzyni školu nebo obytné domy a sídliště vzdálené 1 km od startovací dráhy. Nikdo občanům regionu neříká, že se zprovozněním letiště klesnou hodnoty nemovitostí a zhorší se životní prostředí. Už teď při zvýšené činnosti letiště vyhynulo nebo zmizelo z okolí veškeré ptactvo. Kde jsou zákony, lidská práva a svoboda občanů? (Heřman Jiří, Panenské Břežany)

…Už řadu let vede nad obcí Měšice letová dráha pro Ruzyňské letiště. Víme proto své o hluku z letového provozu. A teď nám k tomu mají přijít další přelety, ale v mnohem menší letové výšce. Lety na Ruzyň bereme jako nutné zlo, Praha letiště mít musí a někudy se létat také musí, ale další letiště Praha nepotřebuje. Lze i chápat, že společnost Penta svůj záměr obhajuje za každou cenu, ale co nelze pochopit, je nejnovější postoj Středočeského kraje, když s otevřením letiště vyslovili souhlas. Stojí v regionu s takřka nulovou nezaměstnaností pár set nových pracovních míst za ohrožení zdraví desítek tisíc lidí hlukem a emisemi? Nejotřesnější na postoji Kraje (přesněji hejtmana) je, že nějaká referenda obcí jsou pro ně cárem papíru. Kde jsou jejich předvolební programy a sliby, že nedopustí zhoršování životního prostředí atd.? Pamatujme si, kdo takto hlasoval… (Vladimír Novák, Měšice)

…Proti záměru provozu LV se nejvíce angažují majitelé spekulativně nakoupených pozemků v blízkosti letiště, jejichž hodnota do značné míry ztratila na atraktivitě… (D. Raveane, bydliště neuvedeno) (Pozn.: spekulanti s pozemky jsou opravdu úsměvnou vidinou autora příspěvku. Celá ohrožená oblast je obydlena v drtivé většině starousedlíky a domorodci, v mnoha případech po desítky generací.)

…Jsem překvapen názory některých „odborníků“, fandů do letectví, kteří šíří názor, že letecká doprava je nehlučná, voňavá, motory spalují čistý vodík, a tudíž je doprava zcela ekologická. Bohužel, opak je pravdou. Letecká doprava je zhruba stejně ekologická jako doprava automobilová. Klid v období od 22 do 6 hodin je jistě chvályhodným počinem, ale to neznamená, že v ostatní hodiny letiště neznečišťuje a neruší. Jsme region s vysokou mírou znečištění ovzduší Pozn.: (chemička Kralupy nad Vltavou, Spolana Neratovice) a ještě nám přibude pravidelný provoz na letišti. Za této situace kompenzovat pouze mimořádné noční pohyby, či lety mimo letový řád mi připadá jako výsměch lidem bydlícím kolem letiště. (O. Zelinka, Libeň)

…Záměr rozšíření letiště Vodochody považuji vzhledem k existenci letiště Ruzyně za zcela nadbytečný. Netuším, komu chtějí své služby (nízkonákladové, charterové lety) ve Vodochodech nabízet, když zcela identické služby již letiště Ruzyně nabízí. Za zmínku stojí i to, že letiště Ruzyně nezná víkendy, ani státem uznávané svátky, proto předpokládám, že ve Vodochodech to bude obdobné – tedy 365 dnů v roce. Pozn.: (Není bez zajímavosti, že domorodci, chataři i osadníci mají již delší dobu ve dnech pracovního klidu od Obecních úřadů pod pokutou zakázáno používání hlučných strojů – sekaček trávy, okružních pil apod.) Taky by mě zajímal z pohledu zajištění bezpečnostními složkami souběh dvou nouzově přistávajících letadel, tedy na obou letištích zároveň. Ani nedomýšlet následky již mnohokrát diskutovaných rizik pádu stroje do chemických závodů v Neratovicích, Kralupech nad Vltavou a jaderného ústavu v Řeži. Zaujal mě též výčet toxických látek vznikajících při spalování leteckého paliva (nízkooktanový petrolej kerosin) jako jsou oxidy dusíku, aldehydy, ketony, oxidy síry nebo karcinogeny jako jsou tzv. polycyklické aromatické uhlovodíky (PAH) a jejich vliv na lidský organismus.
Co dodat? Snad jen to, že děti jsou naše budoucnost a je nutností pro ně životní prostředí uchránit před podnikavci nerespektujícími vliv své konzumní činnosti na okolí. (Denisa Šilhánová, Měšice)

A já za sebe dodávám: Dr. Rathovi létají letadla na Ruzyň přes hlavu neboť bydlí v Hostivicích, které letiště Ruzyně hlukově exponuje. Bratr pana Ratha je zaměstnán na MŽP, které s hejtmanem bratrsky spolupracuje.
Jen na okraj poznamenávám, že hejtman Středočeského kraje operuje s vizí 10 000 nových pracovních míst, pokud LV vznikne. Asi neumí počítat, nebo lže, jako když (komunistické) Rudé Právo tiskne.

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 1 801 × | Prestiž Q1: 8,07

+9 plus Známkuj článek minus –1

Interní diskuse

Letiště Vodochody III.

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

Facebook diskuse
top