Štítky článku: •  

Policejní Passaty

Stát vydal před nějakou dobou padesát miliónů na dvacku nových silných policejních Passatů, které by snad měly zvýšit bezpečnost provozu na rychlostních komunikacích. Ale několik otázek se dere na jazyk.

Sám už nejezdím, takže osobně svědčit nemohu, ale co jsem tak zaslechl z řad těch, kteří řídí a setkali se s nimi, mám z toho nápadu rozpačitý pocit.

Jakoby ty vozy občas spíše vyvolávaly kolizní situace, jakoby je řídili mladí, nevyježdění chlapci, kterým sotva oschlo razítko jak na řidičáku, tak na služebním průkazu. Četl jsem report jednoho z „přistižených“ za nedovolenou rychlost (o 9 km/hod.). Passat se mu „nalepil“ dva metry za kapotu a dával signál k zastavení. To asi nebude bezpečná brzdná vzdálenost, že.

V té vzdálenosti se Passat držel po celou dobu, než řidič sjel z dálnice na místo, kde bylo lze bezpečně zastavit. (S trochou poťouchlosti si říkám, co by asi tak dělali, kdyby ten řidič po prvním pohledu do zpětného zrcátka v úleku „hamtl“ na brzdu. Už těch Passatů mohlo být jen 19.)

Myslím, že Policie sama by měla dodržovat předpisy a pečovat o (svěřený) majetek úzkostlivěji, než ti neukáznění řidiči. Ostatně SPZ těchto vozů jsou už veřejně známé. Jasně, pasivní přínos to má v tom, že když je řidič uvidí, trochu více zbystří. Ovšem to udělá i když uvidí normálně označené policejní vozidlo. Takže mi ten projekt přijde jen drahý a vcelku málo efektivní.

Jakoby si čtyřicítka chlapců začala hrát na Semira Gerkhana a Toma Kraniche. Jakoby se moc koukali na telku a chtěli si hrát na Cobru 11 a na Die Autobahnpolizei. Jenže, hoši, to byl jen televizní seriál podle scénářů. Ostatně – Tom se Semirem v něm rušili jedno auto za druhým…


nabojnice.png (12,229 kiB)
PUR náboj

A přitom stačilo nakoupit novou munici, kousek po pětikoruně (a možná i s množstevní slevou!). Munice nemá olověný, ani opláštěný projektil, ale speciální střelu z nestabilního polyuretanu.

Po opuštění hlavně z běžné služební pistole putuje střela počáteční rychlostí někde kolem 300 m/s. V okamžiku dotyku s kovem, butylátem, nebo pryží začíná prudce expandovat a mění svůj objem desetitisícinásobně za současné změny struktury na lepkavou hmotu, želé, která v několika okamžicích přilepí kola k podběhu, nebo k vozovce. Napěněná polyuretanová hmota zastaví v několika vteřinách každého agresivního řidiče.

Pokud nedojde ke kontaktu do 0,3 s po opuštění hlavně, rozpadá se na neškodné plynné molekuly.

Pravda, pro ty co na splašeném fichtlu uhánějí po městě stopadesátkou po zadním kole to asi neskončí moc dobře, ale dobře jim tak, neměli to dělat. Zbytek života asi skončí v kotrmelcích, což si však vykoledovali.

A policajti? Ti to mohou v klidu jistit z dalky. Zalezlí do Aralky.

(Všechny věci pod čarou jsou smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečnými je čistě náhodná, jak píší autoři románů.)

Jak Ameriku moc nemusím, tam to funguje trochu jinak: z dálky se rozsvítí maják a nápis STOP. Zastavit ihned, packy na volant, nebo na kapotu a žádná řeč se nevede. A jinak se střílí. Tentokrát ovšem olovem.

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 2 657 × | Prestiž Q1: 23,81

+73 plus Známkuj článek minus –0

Interní diskuse

Komentáře

Článek má 0 komentářů.

Pravidla pro diskutující

Přidáním komentáře souhlasíte s tím, že budete dodržovat základní pravidla slušné výměny názorů. Vítám jejich střet, ale snažte se je vždy vést v rámci kultivované debaty. Bude-li se někdo chovat jako sprostý nevychovanec, pokud bude urážet ostatní komentující, nebo mi bude zanášet diskusi nevyžádanou reklamou, takové příspěvky nekompromisně zablokuji. Na oplátku slibuji, že i kontroverzní příspěvky nebudu editovat, ani mazat, pokud neporušíte pravidla zmíněná výše. Za deset porušení těchto pravidel budete z diskuse nekompromisně a navždy vyřazeni (včetně IP adresy). PeTaX

Článek už je přlíliš starý. Diskuse k němu byly uzavřeny.

Dosud bez komentářů

Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

top