Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

       

Štítky článku:
Čtení tohoto článku zabere přibližně 4 min.

Střípky (22)

Klasika: nejprve Tačvúd s Gekonem o Berušovi – eh, čo to táram – o Burešovi a co na to Škraloup a pak Miroslav Macek o octomilkách – tedy vegankách.

Andrej na výletě po EET

Jsem se včera omylem dostal k článku pana Babiše, kde píše, co celý týden dělal. Nešlo o nic komplikovaného. Chodil po knajpách v Královéhradeckém kraji a dělal si prdel z hospodských, jak se jim žije s EET. Protože měl sebou ochranku, přežil to v celku.

Nakonec skončil na plese v Nemojově. Je tam nová knajpa, protože tu starou původní hospodský kvůli voseru s EET zavřel. Starosta v obleku z řepky olejky panu Babišovi řekl, že stejně ten starý hospodský nestál za nic. Teď, co to dělá starostův syn a co mu obec odpustila nájem a dotuje mu sudy s pivem, to běží jak po másle. Sojovém.

Dostal za to od pana Babiše Kosteleckou uzeninu, co se vám v tlamě rozpustí jak Nutella a ani nemusíte kousat. Pan Babiš řekl, že to na plese fakt byla jízda. Že štamgasti už měli nakoupíno. Že se točily rundy a představenstvo Božkova si mnulo ruce. Že ho jeden panák nakop a hodil mu vracečku, až vykejch brynzu. Fakt jízda neuvěřitelná a šlo se na doraz a „jebem ti boga, jebem ti dušu, jebem ti majku“. (To poslední je ze Švejka.)

A pak pana Babiše odváděli a on jenom nesouvisle šeptal, že ty drobný parazity zlikviduje, i kdyby se měl spojit se samotným Kalouskem.

A pak si dal jointa umotaného z bramborové natě, opřel se o valašku, zasněně se díval na zataženou noční oblohu a čekal, jestli ten nahoře nenatáhne ruku a nedá mu přátelskýho vořecha. Vořecha nedostal, ale cosi neevidovaného mu z výšky posralo jeho moudrou hlavu.

Jo.

EET je o poctivém odvádění daní do naší společné kasy, což pochopí každý mamonem nezkažený. Protože pokud se má brát, musí se nejdřív něco někomu sebrat.

Stejně tak je poctivé nakoupit dluhopisy po koruně a neodvádět z výnosů daně. To, že ty dluhopisy vydala má vlastní firma, je nepodstatné. Stejně jako to, že mám volných jeden a půl miliardy na nákup.

Protože tady jde o budování hnízda. O budování šťastných zítřků pro všechny, co poslouchaj, neremcaj a dělaj, co se jim dovolí a řekne. Tím hnízdem myslím třeba hnízdo pro čápy, zbudované pomocí rodinných bílých koňů převalských. Si jeden přijde jak v ZOO.

Pokud nám to tady někdo rozesere, nebude to našinec, ale agent zvenku. Maskovaný jako ekonomický imigrant.

Se mi už víc psát nechce, protože mám za chvíli sraz s jedním dealerem. Má pro mě dvanáct korunových dluhopisů. Jsem vrátil flašky a chci hotové peníze dobře investovat. Jako ten šelma užhorodský sedlák.

Někdy to je fakt k posrání.

Tak.

Tačvúd s Gekonem se mě ráno ptali, jestli jim ty korunový dluhopisy ukážu. Jsem jim řekl, že jo.

A že díky tomu, že je budem mít doma, se zařadíme mezi partu těch, co dokážou legálně ojebat naprosto všechno.

Dnes bude pošmourno. Ale mi je to jedno.

To je zatím vše.

Facebook Zelený Škraloup

 

Végé

Na mé zdi se rozproudila místy vášnivá debata o vegetariánství a veganství, která mne konečně vyprovokovala k textu, který jsem se chystal napsat už drahnou dobu. Tady je…

Existují na světě věci a děje, které sice názorově rozdělují lidi, ale o nichž je zbytečné se dohadovat a přít, neboť jakékoliv, byť sebevědečtější, sebelogičtější a sebesilnější argumenty nejen, že v případné diskusi nepomáhají, ale jsou dokonce kontraproduktivní. Jednou z těchto věcí je vegetariánství nebo veganství. Důvod je kupodivu prostý: nejde jen o životní styl jako je kupříkladu chození či nechození do divadel, sportování či nesportování, obliba či neobliba některých potravin a další desítky růzností, jde o víru. Víru, tedy hluboké vnitřní přesvědčení, že jen ta moje je pravá, správná a lidé, kteří ji nesdílejí, jsou bezvěrci, vždy o něco ochuzeni a pohybující se po nepravých cestách.

V tom by ovšem nebyl ten hlavní problém vegetariánství a veganství. Ten spočívá v tom, že tak jako historicky u každé víry existují věřící, kteří tuto víru nosí jen ve svém srdci, žijí podle ní, v podstatě o ní nemluví a mnohdy o jejich víře ani nevíte. Dále však existují věrozvěstové, někdy více, někdy méně militantní, kteří mají jakési vnitřní puzení tuto víru hlásat, přesvědčovat o ní ostatní a vidět v bezvěrcích své víry v lepším případě politováníhodné chudáky, kteří dojdou zaslouženého zatracení, v horším případě objekty, které je nutné a nezbytné o té jedné jediné správné víře přesvědčovat a obracet na víru.

Jakákoliv diskuse, ať sebehlubší, je ovšem u jakékoliv víry zcela zbytečná, neboť sebevěděčtější a sebelogičtější argumenty a fakta se od víry odrážejí jako od toho nejskvělejšího pancíře a jen nositele víry v jejich víře posilují a utvrzují, v extrémních případech se pak cítí být vyvolenými mučedníky své víry, neboť veškeré argumenty vztahují ke své osobě a osobně si je zabírají.

Závěr: je zcela zbytečné se pouštět do debat na téma vegetariánství či veganství s vegetariány či vegany, neboť jde o zbytečnou ztrátu času a energie, těm militantním, kteří nevynechají jednu jedinou příležitost Vám s patřičným citovým vydíráním při každé vhodné příležitosti připomenout svoje „prozření“ a jakousi nadřazenost, krátce a s úsměvem říct svůj názor a do diskuse či debaty se s nimi rozhodně nepouštět. Druhou možností je pak samozvané věrozvěsty zcela ignorovat a žít si vesele po svém.

PS: Jistě si uvědomujete, že obdobných dějů a věcí, ze kterých se stala pro někoho víra, je mnohem víc a platí pro ně stejné závěry…

Miroslav Macek, FCB

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 312 × | Prestiž Q1: 4,67

+2 plus Známkuj článek minus –0

Interní diskuse

Střípky (22)

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

top