Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

       

Štítky článku:

Dotace, dotace

Jsem plně přesvědčen, že jakékoliv dotace – a to subjektům soukromým i státním – jsou jedním z nejškodlivějších a nejnespravedlivějších instrumentů. Slouží jen k vědomému a cílenému deformování trhu. Nejen u našich socialistů všech barev, ale i v celé EU nabývám dojmu, že jejich přidělovači musí mít už při vyslovení toho termínu střední, nebo velmi silný orgasmus.

prasatko-eu.jpg (13,087 kiB)
Eurodotace

Nedávno jsem někde odchytil zprávu, že jihočeský oranžovo-rudý hejtman Zimola (přesněji jeho hejtmanství) odmítlo vydat licenci na autobusovou přepravu mezi Českými Budějovicemi a Jindřichovým Hradcem soukromé společnosti Student Agency. Vcelku nad rámec potřeby doplňuji, že Radim Jančura, takto majitel Student Agency, hodlal provozovat tuto trať samozřejmě bez dotací.

Odůvodnění – tentokrát opravdu z úst náčelníka s vojenskou, nebo civilní mocí Zimoly – znělo: „…protože by pak lidé nevyužívali dotované spoje“.

Jestli tedy věci správně rozumím, cílem ultrasocialisty Zimoly není hledat ekonomické řešení s nulovými požadavky na rozpočet, ale za každou cenu udržet dotační a přerozdělovací politiku. Dotovat je patrně třeba, ať to stojí, co to stojí.

Nejiná situace je na kolejích. R. Jančura chtěl převzít vlaky Ex-1 a Ex-2 z Prahy do slovenské Žiliny, které stát dotuje 310 miliony korun ročně, a to bez dotací, se zachováním jízdního řádu, ale se standardem RegioJetu.

Ministr Antonín Prachař (ANO) nabídku odmítl, a na dotvrzení svých slov koncem července ještě zvýšil dotace ČD pro tuto trať o dalších 50 milionů ročně. (Mimochodem – není příliš jasné, co dělal A. P. (51 let) před r. 1989. Jeho CV počíná až rokem 1987.)

R. Jančura se obrátil na Slovensko, kde jeho nabídku okamžitě přijali. Ficova vláda (též socialistická, ale patrně ne ultra) v souladu s evropskou legislativou: „… nesmí být dotováno nic, co lze provozovat bez dotací na komerčním základě…“ totiž na úspory a garantovanou kvalitu slyší velmi dobře.

Obdobná je situace na dráze Břeclav – Praha – Ústí nad Labem. Dráha je v rukou ČD – jak jinak – dotována částkou 625 milionů korun ročně a Prachař jim letos přisype dalších sto milionů.

Celkově ta legrace s ČD stojí každoročně 13 miliard na dotacích (a i tak loni skončila o dvě mld. v minusu).

Ostatně už i jiný soukromý přepravce Leoš Novotný se svým LEO Expresem avizoval, že odchází jezdit na východ (též Slovensko), protože odmítá čelit dumpingovým cenám ČD. Na rozloučenou zde chce ponechat žalobu na dotované ČD ve výši přes 400 milionů korun a RegioJet Radima Jančury se patrně k žalobě připojí s další více, než půlmiliardou.

R. Jančura se k věci vyjádřil pregnantně: „…to, co se tady ve státní sféře děje, je zvrácené“.

Američtí Demokraté (označující se neprávem za liberály), cíli a nástroji se podobající kontinentálním umírněným sociálním demokratům, jsou označováni za ty, kteří by, slovy republikánů: „…s penězi udělali to, co s nimi vždycky dělají – rozdali by je chudým, neschopným, nemocným, slabým, hloupým a líným. A co je ještě horší: dali by peníze všem zkorumpovaným a nepoctivým lidem.

Kam se ovšem hrabou na naše Ultras… Ti mají jediný cíl: cokoliv udanit a udotovat k smrti za jakoukoliv cenu, hlavně však nepřipustit jakýkoliv zisk soukromému subjektu. No, na ty zkorumpované a nepoctivé všech barev samozřejmě taky zbude. To by tak hrálo!

To by jim totiž ten pokračující třídní boj a reálný socialismus mohl rychle skončit!

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 2 244 × | Prestiž Q1: 25,59

+88 plus Známkuj článek minus –2

Interní diskuse

Dotace, dotace

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

Facebook diskuse
top