Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

       

Štítky článku:

Vývoj mého ekonomického myšlení ve zkratce

Základní škola → střední škola → I. stupeň vysoké školy → II. stupeň vysoké školy.

penize-v-lisu.jpg (21,163 kiB)
Money
  • 9 let na základní škole — spousta diktátů, žádný ekonomický předmět a mě trápila otázka, proč stát nemůže vytisknout milion korun pro každého a všichni bychom byli šťastní (měli hodně zmrzlin a hraček).
  • 4 roky na střední — jeden ekonomický předmět, který obsahoval ekonomii, e­ko­no­mi­ku podniku, účetnictví, bankovnictví, management, marketing. Poznal jsem definici peněz, definici inflace, ale stále jsem nechápal, proč stát nemůže vytisknout milion korun pro každého občana a žít šťastně dokud nezemře (tušil jsem, že by to nefungovalo).
  • 3 roky na vysoké škole I. stupeň — 20 ekonomických předmětů, naučil jsem se hromadu nových definic a konečně dostal odpověď na mou věčnou otázku. Stát může tisknout nové peníze, jde to, je to správné, dělá to a jmenuje se to expanzivní monetární politika. Jen ty peníze nerozdává přímo nám, ale dává je důležitým strýčkům a tetičkám. V konečném důsledku jsme však (prý) všichni šťastnější.
  • 1. rok na II. stupni — z nejšťastnějších lidí (Američanů) se stali ne tak moc šťastní lidé a přitom tiskli peněz dost a dost. Následovalo náhodné přečtení 161 let starého pamfletu Frédérica Bastiata „Co jsou peníze?“ [e-kniha (mobi) ke stažení zde] a po 17 letech studia jsem konečně opravdu pochopil, co jsou peníze a proč nám nepomůže, když stát vytiskne milion korun pro každého.

Na státní školství si stěžoval pan Róbert Chovanculiak

Autor článku: | Vydáno: | Přečteno: 1 149 × | Prestiž Q1: 5,48

+2 plus Známkuj článek minus –0

Interní diskuse

Vývoj mého ekonomického myšlení ve zkratce

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

Facebook diskuse
top