Svobodný svět

Jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti

       

Diskuse


Kterak léčit drahé bydlení až ke kolapsu

Pravidla pro diskutující

Přidáním komentáře souhlasíte s tím, že budete dodržovat základní pravidla slušné výměny názorů. Vítám jejich střet, ale snažte se je vždy vést v rámci kultivované debaty. Bude-li se někdo chovat jako sprostý nevychovanec, pokud bude urážet ostatní komentující, nebo mi bude zanášet diskusi nevyžádanou reklamou, takové příspěvky nekompromisně zablokuji. Na oplátku slibuji, že i kontroverzní příspěvky nebudu editovat, ani mazat, pokud neporušíte pravidla zmíněná výše. Za deset porušení těchto pravidel budete z diskuse nekompromisně a navždy vyřazeni (včetně IP adresy). PeTaX

Chcete-li také diskutovat, musíte se nebo nejprve

Jan Konopka [220]

Dobrý den.
Možná máte pravdu. Já si jen nedovedu představit, jak může město fungovat bez jakéhokoliv plánování, ať již dopravy, veřejných prostranství, parků, zásobování, chodníků atd.
S pozdravem
Konopka

PeTaX [2]

Město nechť si plánuje pouze na tom, co městu náleží. Na svém majetku, resp. na majetku kolektivně vlastněném. A mělo by ho být co nejméně. Na to, co je soukromé, by mělo mít vliv co nejmenší, nejlépe žádný.
Kdybych měl tu moc, hned zítra bych zrušil všechny Stavební úřady a pozítří územní plánování. Oba ty instituty do značné míry kolidují s Ústavou zaručenou nedotknutelností soukromého majetku.

Jan Konopka [220]

Dobrý den paní Šichtařová.
Pravidelně čtu Vaše články a s většinou Vašich názorů se ztotožňuji a vždy se na další článek od Vás těším.
Stavět a zase stavět byty je však dle mého názoru trochu kompexnější problematika než jenom ekonomika. Rychle stavět se dá také bez jakékoliv koncepce a ve svém důsledku i proti zájmům zpracovatelů územních plánů. Ze své zkušenosti vím, že jeden z hlavních dúvodů nevhodného umístění bytových domů je developery prolobovaný územní plán. Na kvlalitní územní plán amatéři v zastupitelstvu nestačí. Nemají argumentaci vůči najatým odborníkům, kteří velice často přeběhnou na druhou stranu barikády. Ve finále se staví bytové domy bez dopravní obslužnosti, nerespektují se uliční a stavební linie, zahušťuje se bez parkovišť atd.
Jsem ze Špindlerova Mlýna a můžete se o mých slovech přesvědčit na každem místě, tohoto před válkou útulného a s odpovědností a vizí budovaného městečka.
S pozdravem
Konopka

PeTaX [2]

Dobrý den.
Obávám se, že paní Šichtařová si jen těžko Vaši připomínku přečte, protože originál článku je na adrese, která je uvedena pod článkem. Pokud byste chtěl reagovat tak, aby Vám odpověděla sama, musel byste použít její web, případně kopii článku na blog.iDnes.cz (http://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=713757).

A pokud bych měl odpovědět za redakci SvS, tak dle mého názoru je právě tzv. územní plánování součástí toho problému a jednou z příčin. Právě to je předmětem kritiky toho článku: zbytečné byrokracie a v podstatě nepotřebných rádoby odborníků. Jde o šílený relikt centrálně řízené ekonomiky, respektive každého socialismu, kdy úředníci zasahují do podstaty soukromého vlastnictví a určují, jak má zákonný vlastník se svým majetkem nakládat. To je naprosto nepřípustné. Největší a nejlepší architektonické skvosty vznikaly v dobách, kdy taková absurdita neexistovala a každý si stavěl na svém a za své, co považoval za užitečné.
PS: dopravní obslužnost nemusí být předpokladem stavby, ale v tržním, nebyrokratickém prostředí vzniká jako reakce na vzniklou poptávku, nebo jako součást dodávky stavebníka. A na nějaké stavební linie (promiňte mi ten výraz) kálí Bílý tesák. Většina vesnic vznikla bez těchto nesmyslů, a jak jsou malebné! (Na rozdíl od sterilních konceptů studovaných architektů.)

top